Blog

Traficul și parcarea în marile capitale europene –
Tendințe și soluții

8 Februarie 2024

Parcarea în București este o adevărată provocare, mai ales că numărul de mașini care circulă zilnic prin oraș este de aproximativ 2 milioane. Conform statisticilor, capitala României are cea mai mare densitate a mașinilor dintre toate țările membre UE: 700 de mașini la 1.000 de locuitori. Și asta, ținând cont doar de numărul mașinilor înmatriculate în București, fără a lua în calcul autovehiculele care traversează zilnic orașul.

Limitarea drumurilor cu mașina – o soluție practică și ecologică

Dincolo de poluare, numărul mare de mașini îngreunează traficul nu doar când circulă, ci și în timp ce sunt parcate – de multe ori, neregulamentar, pe trotuare sau pe marginea străzilor. Amenzile nu sunt mici, iar deseori proprietarii autovehiculelor se găsesc în neplăcuta situație de a constata că mașinile le-au fost ridicate din locul în care le lăsaseră.  Însă raportat la numărul de mașini, locurile de parcare disponibile în cele mai aglomerate zone sunt insuficiente.

Mulți conducători auto – mai ales cei care lucrează în oraș, dar locuiesc în împrejurimi – apelează, însă, tot mai des la o variantă „hibrid”, folosită adesea în marile capitale ale Europei: contractarea unui loc într-o parcare aflată aproape de metrou.
Asta înseamnă că își pot lăsa mașina în siguranță într-un punct aflat pe traseul lor, după care își continuă călătoria cu mult mai rapida variantă a transportului subteran.

Parcarea în alte capitale europene

Tot mai multe orașe europene – și mai ales capitale – se concentrează în prezent pe prioritizarea transportului în comun și transformă zone vaste în zone pietonale. Pe de o parte, se produce adaptarea la provocarea schimbărilor climatice, iar pe de altă parte se reorganizează infrastructura și locurile dedicate parcărilor.

La nivel global, este tot mai mult încurajată circulația pietonală, velo sau cu vehicule electrice – acestea din urmă chiar au gratuitate la parcare în majoritatea capitalelor Europei. Rămâne, însă, problema aglomerației din zonele centrale.

Paris

Parisul, unul dintre cele mai vizitate orașe turistice, ar putea avea în viitor mai multe parcări subterane, construite de municipalitate. Între timp, oficialii iau în calcul taxarea pentru parcare a scuterelor și motocicletelor, într-o încercare de a reduce poluarea și de a fluidiza traficul.

Viena

Și Viena încurajează circulația pietonală în centrul orașului. Multe dintre parcările Vienei sunt subterane sau supraetajate, pentru a nu ocupa prea mult spațiu la suprafață. În Viena, două treimi din drumurile parcurse zilnic de locuitori și vizitatori se fac cu transportul în comun, cu bicicleta sau pe jos. Iar numărul de mașini înmatriculate în Viena este de aproximativ jumătate față de București, în timp ce suprafața Vienei este de două ori mai mare decât cea a capitalei României.

Berlin

Berlinul a limitat traficul în oraș cu ajutorul unei soluții aplicate și de vienezi: parcările Park & Ride, unde există posibilitatea închirierii unui loc de parcare în care să îți lași mașina pe timpul zilei, continuându-ți traseul cu mijloacele de transport în comun, însă în centrul orașului prețurile ating cote extrem de ridicate. Astfel, s-a reușit limitarea traficului, a numărului mașinilor care au nevoie de locuri de parcare și a poluării.

Varșovia

Pentru a descuraja circulația auto și pentru a încuraja variantele de transport nepoluante, oficialii Varșoviei au extins zonele în care se află parcări cu plată. În schimb, au ridicat prețul pentru parcarea temporară. Decizia a fost influențată și de faptul că o mare parte din cei care circulau zilnic în oraș manifestau tendința să parcheze masiv în câteva zone care aveau conexiuni bune de transport în comun cu întregul oraș.

Acestea sunt doar câteva exemple de abordări ale problemei parcărilor în alte capitale europene. În București, până la momentul în care vor fi puse în practică soluții eficiente pentru fluidizarea traficului și asigurarea unui număr suficient de locuri de parcare pentru cei care locuiesc sau lucrează în oraș, va continua, cel mai probabil, „goana” după un loc sigur.

Locuri de parcare sigure în Bucureștii Noi

Între timp,  locurile de parcare din cadrul noilor dezvoltări rezidențiale care oferă și această facilitate câștigă tot mai mult teren, atât în București, cât și în alte mari orașe.
Marmura Residence oferă locuri de parcare de închiriat sau de achiziționat foarte utile pentru cei aflați în tranzit și au avantajul poziționării la doar 1 minut distanță de stația de metrou Jiului.

Dacă te numeri și tu printre cei care tranzitează zona de nord a Capitalei zilnic, în drum spre serviciu, sau ai nevoie de un loc sigur în care să îți parchezi mașina pentru o perioadă îndelungată, te invităm să ne contactezi pentru a-ți rezerva un loc de parcare.

În parcările subterane din Marmura Residence vei găsi inclusiv varianta de parcare cu sistem Klaus, iar tu poți alege modalitatea de parcare potrivită, în funcție de nevoile tale și ale mașinii proprii.

Surse foto: Marmura Residence, Shutterstock 

Citește următorul articol

Înapoi la blog

Vezi mai sus Vezi mai departe