Cum cumperi un apartament în Marmura Residence
-
Pas cu pas când cumperi o casă nouă
Procesul de cumpărare are loc în doi pași simpli, în funcție de tipul de contract care urmează a fi semnat:
- Pasul 1: Antecontractul de Vânzare-Cumpărare (în prezența unui notar) – Implică plata unui avans din prețul locuinței care va fi dedus din costul total în momentul semnării contractului de vânzare.
- Pasul 2: Contractul de Vânzare, pe baza căruia vei primi actul de proprietate al locuinței, când vei plăti prețul întreg.
De asemenea, există și posibilitatea să semnezi direct un Contract de Vânzare-Cumpărare, dacă dispui de suma integrală.
-
Documentele necesare în timpul procesului de achiziție
Pentru cumpărarea unei locuințe ca persoană fizică:
- Pasul 1: Pentru semnarea Antecontractului de Vânzare-Cumpărare, va trebui să îi dai notarului o copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul), împreună cu actul de identitate.
- Pasul 2: La semnarea contractului de vânzare, îți vom pune la dispoziție o copie din Extrasul de Carte Funciară pentru autentificare, o copie a Certificatului Fiscal al vânzătorului, Certificatul de Performanță Energetică în original, Cadastrul imobilului și al locului de parcare.
În plus, notarul îți poate cere alte documente considerate necesare pentru finalizarea procedurii de achiziție.
Când achiziția se face pe entitate juridică, documentele necesare sunt:
- Pasul 1: Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor sau Împuternicire notarială pentru reprezentant.
-
Sunt obligat să achiziționez și un loc de parcare dacă am mașină?
Pentru a intra în complex cu mașina, ai nevoie de un loc de parcare desemnat fie printr-un contract de vânzare-cumpărare/închiriere cu dezvoltatorul sau cu un proprietar terță parte.
-
Care sunt garanțiile oferite pentru proprietatea pe care o cumpăr?
Garanțiile oferite de dezvoltator, în acord cu cerințele legii, sunt următoarele:
- Garanție pentru evicțiune, nelimitat – înseamnă protecție împotriva pretențiilor formulate de orice terță parte privind dreptul de proprietate asupra locuinței.
- Valabilitate și garanții legate de materiale – a se vedea specificațiile și materialele care vor fi folosite.
- Garanție pentru structura clădirii, nelimitat – se referă la viciile în structura de rezistență a clădirii, derivate din neconcordanța cu specificațiile de design ale proiectului și cu normele de execuție.
-
Dacă vând imobilul înainte de terminarea garanției, drepturile se transferă către noul proprietar?
Garanția nu este afectată de faptul că îți vinzi casa. Este util să le dai toate detaliile despre garanție și ce acoperă ea chiriașilor sau potențialilor cumpărători. Dacă îți vinzi casa cât timp este în garanție, aceasta se va transfera în mod automat către noul proprietar.
Marmura Residence, un proiect finalizat
-
Când a fost finalizată construcția ansamblului?
Construcția ansamblului rezidențial Marmura Residence s-a încheiat în 2022. După obținerea tuturor avizelor, autorizațiilor și aprobărilor necesare, proprietarii și-au intrat deplin în drepturi.
-
Zona verde indicată în fața clădirii B (extinderea drumului intern) este prezentată ca un drum în PUZ (Plan Urbanistic Zona), dar nu în autorizația de construcție. Ce înseamnă acest lucru?
PUZ nu este planul proiectului, ci documentul public care prezintă parametrii liniilor de construcție, destinațiile finale ale clădirilor, înălțimea și densitatea și zonele verzi necesare și nu reflectă proiectul nostru, așa cum el este aprobat în autorizația de construcție. Este posibil ca autoritățile să implementeze o viitoare legătură rutieră și să extindă astfel drumul intern. În această idee, am implementat aici o zonă verde, deoarece PUZ-ul actual ne împiedică să construim structuri și zone de servicii permanente în această zonă. Cu toate acestea, implementarea unei astfel de extinderi a drumului va depinde de un proces strict și riguros și de dezvoltarea ulterioară a zonei, aspect care nu este în responsabilitatea dezvoltatorului.
-
Care este performanța energetică a apartamentelor din Marmura Residence?
Înainte de finalizarea achiziției, îți vom da toate informațiile despre clasa energetică în care se încadrează apartamentul tău, așa cum este ea trecută în certificat.
Mutarea în Marmura Residence
-
Cum voi intra propriu-zis în posesia apartamentului după semnarea Contractului de Vânzare?
Prin semnarea contractului, Cumpărătorul intră automat în posesia locuinței. Vânzătorul va preda în mod concret proprietatea în aceeași zi sau mai târziu, în modul agreat de către Părți, pe baza unui Document de Predare.
-
Care este modalitatea prin care se va face predarea locuinței?
Programăm o vizită de inspectare, în care toată locuința este verificată în cele mai mici detalii și orice problemă sesizată este înregistrată și discutată cu reprezentantul Prime Kapital. Este important să verifici cheile, deschiderea ușilor și a ferestrelor, să tragi apa la toalete, să deschizi robinetele și să verifici în detaliu fiecare cameră, fiecare priză, fiecare întrerupător – lista este semnată ca parte a procesului de predare și orice eventuală problemă este înregistrată și rezolvată înainte de înmânarea cheilor.
-
Unde îmi parchez mașina și cât mă costă un loc de parcare în complex?
Rezidenții au la dispoziție 530 de locuri de parcare exclusiv subterane. Prețul acestora variază în funcție de poziționarea lor, nivelul la care se află și de proximitatea față de lift. De asemenea, există și posibilitatea închirierii unui loc de parcare în cele două parcări subterane cu acces securizat.
Administrarea ansamblului rezidențial
-
Cine administrează ansamblul în prezent?
Managementul Complexului Rezidențial va fi asigurat pentru o perioadă de cel puțin cinci ani de la recepția finală de către o companie subsidiară de administrație a Vânzătorului. Tocmai pentru a fi siguri că oferim un produs de calitate, vrem ca fiecare dintre clienții noștri să fie foarte mulțumit și să se bucure de locuința recent achiziționată.
-
Care sunt serviciile administrative și costurile aferente după ce ne mutăm?
Serviciile administrative sunt necesare pentru funcționarea și întreținerea Marmura Residence, și anume utilități, colectarea gunoiului, curățenie, întreținere peisagistică, iluminat stradal, întreținerea lifturilor, a instalațiilor sanitare și electrice, securitate și controlul accesului, îndepărtarea zăpezii, reparații curente și altele. Costul acestor servicii va fi stabilit la momentul încheierii contractului la un preț comparabil cu media pieței pentru astfel de servicii.
-
Există un serviciu de colectare a deșeurilor menajere în Marmura Residence?
Serviciile de salubritate sunt asigurate în mod constant în Marmura Residence. Toate resturile vor fi depozitate în containere, care sunt poziționate în așa fel încât să nu impacteze aspectul plăcut al cartierului.
-
Cine este responsabil cu întreținerea spațiilor verzi?
Pentru spațiile comune, compania de management responsabilă va avea grijă de întregul proces de întreținere a spațiului peisagistic.
Noua ta casă
-
Am o infiltrație, cine e responsabil să o repare?
Toate clădirile au o garanție pentru vicii ascunse pentru 3 ani. Aceasta înseamnă că, dacă scurgerea apare în urma unei defecțiuni ascunse a instalației, trebuie să îl informezi pe administrator și reparația va fi făcută fără costuri suplimentare. Dacă scurgerea apare în urma unui lucru pe care l-ai făcut (sau nu l-ai făcut), îți oferim suportul nostru pe tot parcursul procesului la costuri minime.
-
Aș vrea să-mi montez obloane exterioare la fereastră, am voie?
Orice schimbare care poate afecta imaginea exterioară a clădirii trebuie să fie aprobată de administrația complexului. Vei putea face o cerere care poate fi aprobată sau te putem pune în legătură cu un furnizor care a primit deja acordul pentru a face o lucrare asemănătoare.
-
Cum este garanția afectată dacă fac modificări în interiorul casei?
Acest lucru depinde de schimbările pe care vrei să le faci și dacă lucrezi cu un furnizor aprobat. În general, o modificare care duce la defecțiuni este responsabilitatea ta. Dacă însă, prin lucrările efectuate, descoperi vicii ascunse sau defecte, garanția rămâne intactă.
-
Ce trebuie să fac dacă vreau să fac modificări în interiorul casei?
Dacă modificările nu schimbă aspectul exterior al clădirii, nu afectează elementele structurale și nu are impact asupra infrastructurii, le poți face liniștit, urmând cursul normal. Totuși, este mereu de preferat să ne ceri sfatul.
Viața în comunitatea ta
-
Există un Cod de Conduită în cadrul proiectului, pentru a crea un mediu plăcut pentru toți rezidenții?
Sigur, Regulamentul de Ordine Interioară este anexă la Antecontractul de Vânzare-Cumpărare. Acest set de reguli își propune să stabilească conduita generală pentru toți rezidenții, astfel încât aceștia să se bucure de bună vecinătate și de un mediu plăcut și sigur.
-
Care sunt drepturile mele când vecinul pune muzică tare?
Vecinul tău trebuie să respecte regulile de conduită ale complexului și orice încălcare trebuie raportată către administrație. Toate regulile sunt agreate și discutate în prealabil, în faza de rezervare.
-
Cum afectează zonele verzi private pe cele comune și care este poziționarea exactă a acestora?
Unele apartamente de la parter beneficiază de grădini private, acestea au fost create pentru a asigura separarea și confidențialitatea rezidenților care locuiesc la acest nivel dar și a utilizatorilor spațiilor publice. Grădinile private sunt vândute și nu fac parte din spațiile comune.
-
Zona Central Plaza face parte din spațiile comune? Cui îi aparține?
Central Plaza se află în proprietatea comună a tuturor rezidenților și este administrată de asociația de proprietari în numele întregii comunități.
-
Cine are acces în Community Center?
Community Center a fost conceput pentru accesul exclusiv al rezidenților Marmura Residence și al oaspeților lor.
-
Este permisă prezența animalelor de companie?
Da, animalele de companie sunt binevenite în complex.