Ghid

  • Pas cu pas când cumperi o casă nouă

    Procesul de cumpărare are loc în trei pași simpli, în funcție de tipul de contract ce urmează a fi semnat:

    • Pasul 1: Antecontractul de Vânzare-Cumpărare (în prezența unui notar) – Implică plata unui avans din prețul locuinței care va fi dedus din costul total în momentul semnării contractului de vânzare.
    • Pasul 2: Contractul de Vânzare, pe baza căruia vei primi actul de proprietate al locuinței, când vei plăti prețul întreg.
  • Cum afectează zonele verzi private pe cele comune și care este locația exactă a acestora?

    Unele apartamente de la parter beneficiază de grădini private, acestea au fost create pentru a asigura separarea și confidențialitatea rezidenților care locuiesc la acest nivel dar și a utilizatorilor spațiilor publice. Grădinile private sunt vândute și nu fac parte din spațiile comune.

  • Zona Marmura „Plaza” face parte din spațiile comune? Cui îi aparține?

    Plaza este un spațiu comun, toate zonele indicate vor face parte din zonele comune ale proiectului. Plaza va fi în proprietatea comună a tuturor rezidenților și administrată de asociația de proprietari în numele tuturor rezidenților.

  • Documentele necesare în timpul procesului de achiziție

    Pentru cumpărarea unei case ca persoană fizică:

    • Pasul 1: Pentru semnarea Antecontractului de Vânzare-Cumpărare, va trebui să îi dai notarului o copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul), împreună cu actul de identitate.
    • Pasul 2: La semnarea contractului de vânzare, îți vom pune la dispoziție o copie din Extrasul de Carte Funciară pentru autentificare, o copie a Certificatului Fiscal al vânzătorului, Certificatul de Performanță Energetică în original, Cadastrul imobilului și al locului de parcare.

    În plus, notarul îți poate cere alte documente considerate necesare pentru finalizarea procedurii de achiziție.

    Când achiziția se face pe entitate juridică, documentele necesare sunt:

    • Pasul 1: Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor sau Împuternicire notarială pentru reprezentant.
  • Care sunt principalele etape ale procesului de dezvoltare și care este situația permiselor și autorizațiilor?

    Am obținut Autorizației de Construire și am început lucrările. Finalizarea acestora va fi certificată prin recepția clădirilor. După faza de recepție, clădirile respective vor fi înregistrate la Oficiul de Cadastru. Vom face apoi pașii necesari pentru a pregăti documentele pentru încheierea contractelor de vânzare.

  • Care sunt garanțiile oferite pentru proprietatea pe care o cumpăr?

    Garanțiile oferite de dezvoltator, în acord cu cerințele legii, sunt următoarele:

    • Garanție pentru evicțiune, nelimitat – înseamnă protecție împotriva pretențiilor formulate de orice terță parte privind dreptul de proprietate asupra locuinței.
    • Valabilitate și garanții legate de materiale – a se vedea specificațiile și materialele care vor fi folosite.
    • Garanție pentru structura clădirii, nelimitat – se referă la viciile în structura de rezistență a clădirii, derivate din neconcordanța cu specificațiile de design ale proiectului și cu normele de execuție.
  • Va exista un Cod de Conduită în cadrul proiectului, pentru a crea un mediu plăcut pentru toți rezidenții?

    Sigur, acesta va fi o anexă la Antecontractul de Vânzare-Cumpărare. Acest set de reguli își propune să stabilească conduita generală pentru toți rezidenții, astfel încât aceștia să se bucure de bună vecinătate și de un mediu plăcut și sigur.

  • Cum voi intra propriu-zis în posesia casei după semnarea Contractului de Vânzare?

    Prin semnarea contractului, Cumpărătorul intră în posesia casei. Vânzătorul va preda în mod concret proprietatea în aceeași zi sau mai târziu, în modul agreat de către Părți, pe baza unui Document de Predare.

  • Cine va administra proiectul după recepția finală?

    Managementul Complexului Rezidențial va fi asigurat pentru o perioadă de cel puțin cinci ani de la recepția finală de către o companie subsidiară de administrație a Vânzătorului. Tocmai pentru a fi siguri că oferim un produs de calitate, vrem ca fiecare dintre clienții noștri să fie foarte mulțumit și să se bucure de locuința proaspăt cumpărată.

  • Care sunt serviciile administrative și costurile aferente după ce ne mutăm?

    Serviciile administrative sunt necesare pentru funcționarea și întreținerea Marmura Residence, și anume utilități, colectarea gunoiului, curățenie, întreținere peisagistică, iluminat stradal, întreținerea lifturilor, a instalațiilor sanitare și electrice, securitate și controlul accesului, îndepărtarea zăpezii, reparații curente și altele. Costul acestor servicii va fi stabilit la momentul încheierii contractului la un preț comparabil cu media pieței pentru astfel de servicii.

  • Cine va avea acces în Lounge?

    Lounge-ul a fost conceput pentru accesul exclusiv al rezidenților Marmura Residence și al oaspeților lor.

  • Cine va fi responsabil cu întreținerea spațiilor verzi?

    Pentru spațiile comune, compania de management responsabilă va avea grijă de întregul proces de întreținere a spațiului peisagistic.

  • Zona verde indicată în fața clădirii B (extinderea drumului intern) este prezentată ca un drum în PUZ (Plan Urbanistic Zona), dar nu în autorizația de construcție. Ce înseamnă acest lucru?

    PUZ nu este planul proiectului, ci documentul public care prezintă parametrii liniilor de construcție, destinațiile finale ale clădirilor, înălțimea și densitatea și zonele verzi necesare și nu reflectă proiectul nostru, așa cum el este aprobat în autorizația de construcție. Este posibil ca autoritățile să implementeze o viitoare legătură rutieră și să extindă astfel drumul intern. În această idee, am implementat aici o zonă verde, deoarece PUZ-ul actual ne împiedică să construim structuri și zone de servicii permanente în această zonă. Cu toate acestea, implementarea unei astfel de extinderi a drumului va depinde de un proces strict și viguros și de dezvoltarea ulterioară a zonei, aspect care nu este în responsabilitatea dezvoltatorului.

  • Este permisă prezența animalelor de companie?

    Da, animalele de companie sunt binevenite în complex.

  • Va exista un serviciu de colectare a deșeurilor menajere în Marmura Residence?

    Serviciile de salubritate sunt asigurate zilnic în Marmura Residence. Toate resturile vor fi depozitate în containere, care vor fi poziționate în așa fel încât să nu impacteze aspectul plăcut al cartierului.

  • Sunt obligat să achiziționez și un loc de parcare dacă am mașină?

    Pentru a intra în complex cu mașina, ai nevoie de un loc de parcare desemnat fie printr-un contract de vânzare-cumpărare/închiriere cu dezvoltatorul sau cu un proprietar terță parte.

  • Cum pot monitoriza stadiul dezvoltării proiectului?

    Oricine este interesat își poate da acordul să fie înscris la newsletter-ul nostru lunar, prin care te vom informa despre stadiul obținerii autorizațiilor și desfășurării lucrărilor.

  • Am o infiltrație, cine e responsabil să o repare?

    Toate clădirile au o garanție pentru vicii ascunse pentru 3 ani. Aceasta înseamnă că, dacă scurgerea apare în urma unei defecțiuni ascunse a instalației, trebuie să îl informezi pe administrator și reparația va fi făcută fără costuri suplimentare. Dacă scurgerea apare în urma unui lucru pe care l-ai făcut (sau nu l-ai făcut), îți oferim suportul nostru pe tot parcursul procesului la costuri minime.

  • Aș vrea să-mi montez obloane exterioare la fereastră, am voie?

    Orice schimbare care poate afecta imaginea exterioară a clădirii trebuie să fie aprobată de administrația complexului. Vei putea face o cerere care poate fi aprobată sau te putem pune în legătură cu un furnizor care a primit deja acordul pentru a face o lucrare asemănătoare.

  • Care sunt drepturile mele când vecinul pune muzică tare?

    Vecinul tău trebuie să respecte regulile de conduită ale complexului și orice încălcare trebuie raportată către administrație. Toate regulile sunt agreate și discutate în prealabil, în faza de rezervare.

  • Cum este garanția afectată dacă fac modificări în interiorul casei?

    Acest lucru depinde de schimbările pe care vrei să le faci și dacă lucrezi cu un furnizor aprobat. În general, o modificare care duce la defecțiuni este responsabilitatea ta. Dacă însă, prin lucrările efectuate, descoperi vicii ascunse sau defecte, garanția rămâne intactă.

  • Dacă vând imobilul înainte de terminarea garanției, drepturile se transferă către noul proprietar?

    Garanția nu este afectată de faptul că îți vinzi casa. Este util să le dai toate detaliile despre garanție și ce acoperă ea chiriașilor sau potențialilor cumpărători. Dacă îți vinzi casa cât timp este în garanție, aceasta se va transfera în mod automat către noul proprietar.

  • Îmi fac griji despre mutarea înainte de finalizarea tuturor lucrărilor în complex.

    Construcțiile sunt un domeniu unde nu lipsesc praful, reziduurile sau zgomotul. Ne vom asigura că echipele tehnice vor păstra zona din jurul casei tale curată și pentru a-ți asigura accesul fără restricții către noua ta locuință, în timp ce ne continuăm lucrările. Bineînțeles, orice îngrijorare pe care o ai legată de neplăcerile cauzate de construcție poate fi discutată cu Managerul de Șantier sau cu Reprezentantul Serviciului Clienți.

  • Care este modalitatea prin care se va face predarea locuinței?

    Programăm o vizită de inspectare, în care toată locuința este verificată în cele mai mici detalii și orice problemă sesizată este înregistrată și discutată cu reprezentantul Prime Kapital. Este important să verifici cheile, deschiderea ușilor și a ferestrelor, să tragi apa la toalete, să deschizi robinetele și să verifici în detaliu fiecare cameră, fiecare priză, fiecare întrerupător – lista este semnată ca parte a procesului de predare și orice problemă este înregistrată și rezolvată înainte de înmânarea cheilor.

  • Ce trebuie să fac dacă vreau să fac modificări în interiorul casei?

    Dacă modificările nu schimbă aspectul exterior al clădirii, nu afectează elementele structurale și nu are impact asupra infrastructurii, le poți face liniștit, urmând cursul normal. Totuși, este mereu de preferat să ne ceri sfatul.

FlexAssist Blog
Acest site folosește cookie-uri pentru o mai bună experiență de vizitare. Prin continuarea navigării ești de acord cu modul de utilizare al acestor informații. Află detalii.